.

.

Pengikut

Awaken -Maher Zain-


We were given so many prizes

We changed the desert into oasis

We built buildings of different lengths and sizes

And we felt so very satisfied

We bought and bought

We couldn't stop buying

We gave charity to the poor 'cause

We couldn't stand their crying

We thought we paid our dues

But in fact

To ourselves we're just lying

Oh...I'm walking with my head lowered in shame from my place

I'm walking with my head lowered from my race

Yes it's easy to blame everything on the west

When in fact all focus should be on ourselves

We were told what to buy and we'd bought

We went to London, Paris and

We made show we were seen in the most exlusive shops

Yes we felt so very satisfied

We felt our money gave us infinite power

We forgot to teach our children about history and honor

We didn't have any time to lose

When we were.. (were)

So busy feeling so satisfied

I'm walking with my head lowered in shame from my place

I'm walking with my head lowered from my race

Yes it's easy to blame everything on the west

When in fact all focus should be on ourselves

We became the visuals without a soul

despite the heat

Our homes felt so empty and cold

To fill the emptiness

We bought and bought

Maybe all the fancy cars

And bling will make us feel satisfied

My dear brother and sister

It's time to change inside

Open your eyes

Don't throw away what's right aside

Before the day comes

When there's nowhere to run and hide

Now ask yourself 'cause Allah's watching you

Is He satisfied?

Is Allah satisfied?

Is Allah satisfied?

Is Allah satisfied?

Oh..I'm walking with my head lowered in shame from my place

I'm walking with my head lowered from my race

Yes it's easy to blame everything on the west

When in fact all focus should be on ourselves



Little Mashitah..
Kolej Teknologi Darulnaim..
Kelantan.

Life Is Searching for Mardhotillah..

MEREKA....

Syukur ke hadrat Ilahi kerana aku masih lagi untuk menekan papan kekunci untuk meneruskan dakwah dan tarbiyah-Nya...

Hampir setahun sudah berlalu,kenapa setahun jer??..
Ya!!!hampir setahun aku meninggalkan Matri dan sahabat2 ku yang lain..(yg lain2nya)..
Meninggalkan Lubuk Tarbiyah yang makin usang ditelan zaman...
Meninggalkan Tanah Bumi Wakafan yang bersih dari sebarang kotoran..
Meninggalkan sebuah Kilang yang memproses manusia untuk menjadi seorang yang berguna di hadapan Allah,masyarakat,keluarga dan diri...

Perjuangan bersama-sama sahabatku yang dipilih oleh Allah...bukan satu yang mudah untuk dicari ganti,bukan mudah untuk di buang kemana-mana..apabila satu hati terikat diantara satu sama lain,hanya kerana Allah iaitu Pencipta kita,bukan mudah atau senang untuk melupakan..pertemuan dan perpisahan semuanya kerana-Nya...

"Ya Allah..aku benar-benar merindui mereka,aku ingin kembali ke tempat 'itu' bersama-sama sahabatku yang lain."

tapi apakan daya,masa yang telha berlalu tidak akan kembali berulang..masa akan terus berjalan sehingga tiba waktu yang telah ditetapkan oleh Yang Maha Kuasa..

Masing-masing menuju impian masing-masing...membina haluan yang tersendiri,
ada yang mengambil medic...syariah...bahasa arab...engineering...accountant..dan macam2 lagi..
Kita hanya merancang tetapi Allahlah sebaik-baik perancang...kerana Dia lah yang akan menentukan yang mana terbaik untuk hamba-hamba-Nya...



Permata 16 tahun 2010..
tingkatan 5





Marhalah Khassah 1 2011..
Asma',Khaulah,Robiatul dan Khadijah





Zahidah Zahraa..
University of Khortum,Sudan






Nur Dalilah dan 'Ainul Mardhiah..
University of Al-Azhar,Mesir






Nur Syazwani..
University of Mutah..Jordan



"hai angin...jika kau berhembus lembut melaluinya,

katakan padanya,aku terlalu rindu akan detik2 manis bersamanya,

...duhai air...jika kau mengalir di sisinya ,beritahulah padanya,aku mohon maaf atas segala yang menguris hati dan jiwanya,

...duhai unggas...jika kau terbang melintasinya,sampaikan pesanan ini padanya...

''kita berdua dipertemukan kerana takdir Allah..kita bersama atas kasih persaudaraan ...kita dipisahkan kerana batas waktu seharian ...namun tak kan ku biar kasih ini kelayuan ...kan ku siram agar ia subur berpanjangan ...doa yang ku panjatkan untukmu kan selalu terangkai dalam satu jambangan ...harumnya tersebar ke serata alam ..hanya untukmu..seorang yang sangat ku hargai,

DUHAI TEMAN ..''berjanjilah kau adalah SAHABATKU buat selamanya ,IAllah.~semoga dirimu sentiasa mekar dalam bimbingan cinta ilahi...aminnn!!~



Little Mashitah..
Kolej Teknologi Darulnaim..
Kelantan..

Life Is Searching for Mardhotillah....


Program cuti sekolah


KEM MINDA KREATIF KEMBALI LAGI!!

Kem Minda Kreatif.
Bertemakan: Remaja Dinamik, Hidup Fantastik
Menggunakan modul yang cukup unik, aktiviti yang amat menyeronokkan dan memberi pengalaman yang baru.


Terdapat di beberapa buah negeri, iaitu di

1) Kedah di Kem Bendang Man, Sik.


2) Pulau pinang di Pusat Latihan Ko-Kurikulum, Bukit Mertajam.


3) Perak di Lereng Adventure Camp and Resort, Ulu Chepor.



4) Perlis di Bukit Ayer Resort, Sg. Batu Pahat



5) Terenggganu di Pusat Ko-Kurikulum, Merbau Menyusut, Setiu.


6) Kelantan di Sri Aur Vilage, Telung, Bachok.



Scara umumnya boleh lihat gambar ini,




JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI WAKIL NEGERI YANG TERTERA DI POSTER..

Little Mashitah..
Kolej Teknologi Darulnaim..
Kelantan..

Life Is Searching for Mardhotillah

DOODLE DAKWAH


BERDOODLE SAMBIL BERDAKWAH





kita sering menegur aurat wanita. kalau diceramah2 dan tazkirah, aurat wanita sering menjadi topik utama yang hangat diperkatakan. bila sebut "aurat" je, mesti dispesifikkan kat kaum Hawa.

tapi bagaimana pula dengan aurat lelaki?






seindah hiasan adalah wanita solehah..














JOM JADI HENSEM...






BERDOODLE SAMBIL BERDAKWAH...


Final Exam (semester 1)




Alhamdulillah,syukur kepada Allah masih dikurniakan tubuh badan yang sihat,masih boleh melakukan kerja-kerja yang menyeru kepada perbuatan baik dan mencegah dari membuat perbuatan mungkar...

Aku sudah bergelar Mahasiswa/i,bukan lagi pelajar sekolah menengah,bukan lagi memakai baju putih kain biru,bukan lagi mengambil 10 subjek...

Kini semuanya telah berubah,hari berganti hari,minggu berganti minggu,bulan berganti bulan,dan tahun berganti tahun..

Jadual periksa juga sudah berubah,dari yang lebih detail(khas untuk subjek yg diambil sahaja) kepada lebih umum...

Setelah 4 bulan masuk ke kuliah@kelas,dan akhirnya segala usaha yang dilakukan,segala ilmu yang diserap masuk kedalam otak(akal),segala persediaan yang dilakukan...
akan di keluar untuk diisi kedalam satu benda yang dipanggil kertas..
















Jumlah subjek yang aku ambil bagi semester 1 ni sebanyak 6 subjek tanpa pengukuhan
  1. Hubungan Etnik
  2. English Proficiency
  3. Matematik 1
  4. Aplikasi Komputer
  5. Metodologi Pemprograman
  6. Logik Digital
Semoga Allah memudahkan aku untuk menjawab dengan tenang dan puas hati dengan jawapan yang telah aku belajar selama ini...
Doakan untuk aku ya...

Little Mashitah
Kolej Teknologi Darulnaim,
Kelantan..

Life Is Searcjing For Mardhotillah...





















AMITS Aidilfitri...


Majlis Jamuan Aidilfitri ...
Semua pelajar bagi Kursus Sains Komputer(Teknologi Maklumat dan Multimedia)..
bagi setiap sem...
Majlis diadakan di Medan Thaqafi pada pukul 8 malam sehingga pukul 10 malam..



Little Mashitah..
Kolej Teknologi Darulnaim,
Kelantan..


Life Is Searching For Madhotillah..

Program HAIKU....


Program yang melibatkan pelajar semester 1 dan 2 bagi kursus Sains Komputer(Teknologi Maklumat dan Multimedia)...
yang berlangsungg di Taman Tengku Anis pada 18 September 2011...
Anjuran AMITS(Association of Multimedia and Information Technology Sociaty)..
Kolej Teknologi Darulnaim...

Tujuan bagi program ini adalah
  • untuk merapatkan ukhuwah antara junior dan senior
  • berkenalan sambil riadhah
  • merupakan juga program tahunan bagi kelab
  • dan mcm2 lagi..

Little Mashitah...
Kolej Teknologi Darulnaim,
Kelantan..

Life Is Searching For Mardhotillah...

Translate

Terdapat ralat dalam alat ini
Dikuasakan oleh Blogger.
 
..::Little Mashitah::.. Blog Design by Ipietoon