.

.

Pengikut

Powered By Blogger

Next anjakan!

Assalamualaikum..

Have a nice day there...

"Dan jangan sekali-kali engkau mengatakan terhadap sesuatu,'aku pasti melakukannya itu esok pagi' kecuali dengan mengatakan 'InsyaAllah'.Dan ingtlah kepada Tuhanmu apabila engkau lupa Dan katakanlah,'mudah-mudahan Tuhanku akan memberiku petunjuk kepadaku agar aku yang lebih dekat kebenarannya daripada ini.'."

~Surah Al-Kahfi : 23-24~

Bermulanya 2 Julai 2013, bergelarlah kembali aku sebagai seorang mahasiswi, kali ini bukan sebagai junior lagi tetapi sebagai SENIOR! Huhu..

 Masuk semester ini, sudah semester yang ke-5.
So fast! c'mon open your eyes..

 Percubaan "kajian" yang aku lakukan pada semester lepas, membuahkan hasil yang agak drastik. Dengan itu membuatkan aku lebih yakin untuk mendapat yang lebih terbaik. Aku berbesar hati untuk berkongsi 'result' aku pada semester lepas. Mungkin ini dapat menjadi pendorong kepada korang semua.

Pada semester 3, keputusan peperiksaan aku jatuh dan hampir diatas pagar. Aku dapat 3.02. Memang tidak dijangka, masa itu aku cuba untuk muhasabah kembali setiap gerak geri dan gerak kerja aku selama ini. Dari segala aspek, makanan, hubungan dengan kawan, pensyarah, ibubapa, Allah, tanggungjawab2 yang diamanahkan, serta cara belajar aku.

 Naik semester 4, aku usaha untuk perbaiki segala kesilapan yang berlaku pada semester lepas.

Keputusan Markah Kerja Khusus (MKK):

Perisian Sistem : 34/40
Institusi-institusi Islam : 36/40
Struktur Data : 37/40
Pengaturcaraan 3(visual basic) : 37/40
Mathematic 5 : 30/40
Aplikasi berasaskan web 1 : 38/40

MKK adalah markah dari segi kerja khusus, assignment, tutorial, ujian dan kehadiran kelas.

 Keputusan akhir, setelah final:


Perisian Sistem : C+
Institusi-institusi Islam : B+
Struktur Data : A
Pengaturcaraan 3(visual basic) : A-
Mathematic 5 : A
Aplikasi berasaskan web 1 : A+

Purata pointer : 3.44

Alhamdulillah, walaupun aku harapkan untuk dapat dekan, tetapi Allah lebih tahu tahap kemampuan aku pada waktu itu.Mungkin usaha aku masih belum cukup untuk capai tahap itu..


 Next anjakan!
 For the second last semester in KTD,
InsyaAllah, I'll do my best to be the best among the best.

 P/s : ini hanyalah cerita hati yang mungkin anda merasakan menyampah atau berlagak.. tapi aku mengharapkan sesuatu yang boleh anda dapat daripada cerita/perkongsian ini..


Firman Allah, yang bermaksud:
"Allah memberikan hikmah kebijaksanaan(ilmu yang berguna) kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya(menurut aturan yang ditentukan-Nya).
~Surah Al-Baqarah: 269~


May Allah Bless Us...


0 comment:

Translate

Dikuasakan oleh Blogger.
 
..::Little Mashitah::.. Blog Design by Ipietoon