.

.

Pengikut

CINTA..


Dari discousion dalam Pewaris.Net.
Jewel of 16 gen matri..


HuHH..pasti ramai yg tertarik benar bila sebut psl cinta nih..
ye la...sape yg xde cinta di hati dye saat ini..
tambah2 yg sdg berCInTA detik nih..

ana bukanlah ingin mluahkan cinta ana di sini..bukanlah ingin melakar puisi2 cinta atau bukanlah ingin mnyanyiakan lagu 'ayat-ayat cinta'...
cuma yg ingin di bincangkan saat ini..d mana sbnarnya cinta di hati kita...???


permata 1:
memang best bincang pasal cinta nie...klu anti tanya kat ana...dimana cinta dihati...or lebih tepat pada siapa sebenarnyer cinta kita...pasti banyak jawapan yang kita dapat...bagi ana cinta adalah 1 perasaan yg d'anugerah allah buat hamba2NYA...namun kaandg2 t'sasar dari matlamat sebenar...iaitu mencintai makhluk....renungi kata2 ini...

>>>>Cintailh yang MENcipta lebih dari yang d'cipta kerana yang MENcipta
itulah menCIPTA yang d'cipta & MENcipta cinta untuk
yang d'cipta
MENcinta yang MENcipta &yang d'cipta....>>>

permata 2:
...SUKERNYER tajuk nie...em mmg fitrah manusia ingin mencintai dan dicintai...tp sejauh mn kt mggunakan cinta kita dengan betul..ana suka kata2 nie.."LAYAKKAH KITA MENCINTAI PEMBERI HADIAH DRPD HADIAH YANG DIBERI?????"


permata 3:
mmg ada attract bila nampak word "cinta"..
nak share sket la..
cinta tu memang perlu..sebab ia akan dekatkan kita ngan Allah betul x??
kalu kita rasa jauh dari Allah..kita akan dekatkan diri dengan dia jugak kan?


kita pelihara cinta ni elok2..jangan sampai teringat kat dia dapat mempengaruhi ubudiyah kita pulak.
CINTA REMAJA NI HANYA MAINAN SAJE..SO MAINKAN DIA BALIK..BULI BALIK..JGN KITA JA KENA BULI DENGAN CINTA..OK??


permata 4:
'kata kata cinta t'ucap indah.. mngalir b'zikir dikidung doaku..'

5 huruf.. 2 suku kata.. 1 perkataan.. 1000 makna.. itulah CINTA..hurmm.. nmpaknya mcm ingin mncungkil yg t'pendam nih.. huhuhu..bgi ana.. siapa x prnah b'cinta..?? cuma ana rasa mungkin t'lalu tinggilh.. maksudnya utk diucap CINTA.. CINTA kn satu perasaan yg meluap2 di dlm hati.. boleh menzahirkan perubahan dn pengorbanan yg x dijangkau akal fikiran..

its true to say I LOVE YOU is easy but to mean it by hard is very hard.. for me.. focus on one love.. The Creator, Keeper, Owner of Love HimSELF.. ALLAH SWT. Bgi ana cinta yg dikatakn cinta remaja skrg ni bukanlh cinta tapi TIPU DAYA.. huhuhu.. why waste soo much time, money, feeling, tears, energy just for someone you don't know if He is ever gonna be your Husband? I mean.. come on! You don't know if your life gonna be devoted to this guy and let.. you just let him control you.. NA'UZUBILLAH.. semoga Allah mnjauhkn kta dari permainan cinta ini..

Ingtlh diriku.. juga shbt2 seperjuangan, seangkatan, sehati.. sebagai FATAYAT-PEMUDI dn bukan REMAJA yg sedar akn potensi dn tujuan sbnr kita... Kita harus sedarlah yg bukannya masa skrg utk kita dilamun cinta or in love... ataupun mncari cinta.. or mendambakan cinta.. SELAIN CINTA-NYA!

Together let us guide our love towards HIM..! Ini 99.99% untuk ana n 00.01% utk antunna semua.. remember! we together going to moderate the true islam! I need you all! Doakan utk kita semua..



permata 5:
Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.

Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.

Cintu adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta.

Cinta adalah CINTA .Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..Cinta umpama ‘treasure hunt’. Cita cita dan tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan di kebas oang lain. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa. Jadi bercintalahsepenuh hati. Namun janganletakkan harapan terlalu tinggi.Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….

Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah



Metallic Text Generator at TextSpace.net

0 comment:

Translate

Terdapat ralat dalam alat ini
Dikuasakan oleh Blogger.
 
..::Little Mashitah::.. Blog Design by Ipietoon