.

.

Pengikut

Powered By Blogger

Happy mothers day...!!!


BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM...

Syukur alhamdulillah,masih lagi diberi kesempatan untuk bersama-sama kita berkongsi pengalaman atau sesuatu yang amat bermakna untuk diri kita.Diri ini yang memerlukan antara satu sama lain,diri ini jugalah yang memerlukan peringatan dari kalian.

8 Mei 2011..ada apa ya??

di kaca tv..
-"Happy mother's day..!!"

-"Adik-adik ingat lagi pesanan ibu sewaktu kecil??hantar 10 pesanan dan lukiskan gambar ibu adik-adik ke alamat......!!!"

Dalam surat khabar...
-"buat kad untuk ibu tersayang!!"

-(ada lagi..).

Untuk entry kali ini,seperti yang tertera di atas,
persoalan yang ingin saya lontarkan..

Adakah hari ibu itu hanya sehari???
(fikir-fikirkanlah)..

bercakap mengenai hari ibu ini,saya ingin berkongsi satu cerita,dimana ia berlaku kepada diri saya sendiri.
Suatu ketika dahulu,ketika saya berumur lebih kurang 9 @ 10 tahun macam tu..
Keinginan untuk membeli hadiah untuk umi memang tinggi,ye la..dekat sekolah cikgu ajar waktu hari ibu nanti bagi hadiah..
dan memang saya membelikan hadiah untuk umi,
dan meletakkannya di meja cermin di dalam bilik umi..

saya:"umi tengokla hadiah tu"

umi:sambil membuka(tak ingatla hadiah apa)..

saya:"lawa tak?"

umi:"kak cik,umi tak mintak pun hadiah untuk umi,tak perlu pun..satu perkara je yang umi nak.iaitu belajar bersungguh-sungguh.."

saya:"ala..saja ja nak bagi tu.."

sewaktu tu,saya masih tidak mengerti,tapi apabila meningkat dewasa ini.
Dan saya telah melihat kejayaan kakak dan abang saya,
barulah saya faham.hadiah yang sebenar untuk umi dan abah adalah kejayaan anak-anaknya
Hari ibu yang sehari,tiada makna untuk kejayaan yang selamanya..

Jadi,hadiah untuk ibu dan bapa kita bukanlah hadiah ketika hari ibu atau pun hari bapa.
Tetapi hadiah yang mereka amat inginkan adalah kejayaan hasil dari usaha mereka mendidik kita sewaktu kecil..

Hadiah untuk ibu bapa kita juga adalah,DOA kita untuk mereka...

Itu sahaja yang dapat saya nukilkan mengenai hari ibu kali ini...


search for Mardhotillah..
Little Mashitah..

0 comment:

Translate

Dikuasakan oleh Blogger.
 
..::Little Mashitah::.. Blog Design by Ipietoon