.

.

Pengikut

Powered By Blogger

kejadian 11 sept 2011

myMetro | ‘Tolong tarik aku keluar Zul’

Tajuk Utama - 3 Maut Seorang Parah Van Dihempap Pokok
Bismillahirrahmanirrahim...

Pada tanggal 11 September 2011, kita telah menerima suatu lagi berita duka iaitu Kemalangan sahabat2 kita yang dikasihi kerana Allah swt. Sesungguhnya sahabat2/ah2, segala urusan kehidupan kita semuanya berada di dalam pengetahuan Allah swt.

Teringat kata-kata seorang mas'ul : "sesungguhnya setiap manusia PASTI akan merasai mati, tetapi, manusialah yang yang memilih seni kematiannya yang tersendiri". Seandainya jalan kehidupan kita sentiasa disenikan @ dimanfaatkan untuk mencari MARDHATILLAH, begitulah caranya Allah swt akan mengembalikan kita ke sisiNya.

Takziah diucapkan kepada keluarga mereka yang Allah swt telah jemput pulang menghadapNya yang mereka rindui(Pc Shahidan, adik Izzat Ismail dan Hazman Bakhtiar).Semoga Allah swt menguniakan pahala syahid atas pemergian mereka.

Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cobaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kamilah kamu dikembalikan. (QS. 21:35)

Kepada keluarga Allahyarham, sama-sama kita ucapkan :

" Sesungguhnya kepunyaan Allah apa yang Dia ambil dan kepunyaanNya apa yang Dia berikan dan segala sesuatu pada sisiNya sampai waktu yang ditentukan. Hendaklah kamu bersabar dan mengharapkan ganjaran" (Hadis Riwayat Bukhari dari hadith Usamah)

Kepada mereka yang masih menerima rawatan kecemasan, sama-sama kita SOLAT HAJAT & BERDOA semoga Allah swt menyelamatkan mereka, menyembuhkan mereka, Sesungguhnya Allah swt Rabb Yang Maha Menyembuhkan Lagi Maha Mengasihani.

Marilah kita sama-sama mengambil pengajaran dan peringatan daripada apa sahaja yang berlaku dan terus bersangka BAIK kepada ketentuan ALLAH swt.

Kepada yang memandu, berhati-hati di jalan raya, dan jangan lupa berdoa sebelum memulakan perjalanan. Wassalam.
salam sayang dari saya..
Little Mashitah..
Kolej Teknologi Darulnaim..
Kelantan..

LIFE IS SEARCHING FORM MARDHOTILLAH..

0 comment:

Translate

Dikuasakan oleh Blogger.
 
..::Little Mashitah::.. Blog Design by Ipietoon