.

.

Pengikut

nikmat...

Alhamdulillah...

Setinggi -tinggi pujian saya ucapkan kepada Allah s.w.t...yang telah memberi kesempatan untuk saya melakukan sesuatu yang berguna dalam masa cuti saya kali ini,

sesungguhnya Allah telah memberi kita semua 2 nikmat yang paling terbesar iaitu nikmat Iman dan Islam....dan Allah juga telah memberi kita 2 lagi nikmat yang mudah untuk kita terleka iaitu nikmat sihat dan nikmat masa lapang....

dalam cuti yang panjang ni,sebenarnya Allah nak menguji kita..kalau di Matri ustaz2 atau abang2 yang bagi tazkirah cakap cuti ini adalah ujian daripada Allah...bagi saya memang satu ujian bagi kita semua...di Matri..kita berada dalam tarbiyah(dalam jagaan)...dan cuti ni Allah melepaskan kita semua dari jagaan untuk kita merasa macam mana berada di luar jagaan...bagi saya luar jagaan bermaksud...dunia jahiliyah yang sekarang makin maju(lah katakan)

bila dah berada diluar jagaan...satu yang amat penting iaitu Iman..kalau Iman kita tak kuat mungkin kita akan terikut jahiliyah di luar sana(luar jagaan)...dalam cuti 2 minggu ni saya hanya terperap di dalam rumah....tapi perap dalam rumah tak bermakna saya tak pergi kenduri, atau something else....

saya lebih banyak untuk menjauhkan diri saya dari dunia luar...kawan saya mengajak saya untuk keluar saya berat hati untuk keluar....setiap kali saya keluar saya selalu teringatkan kawan2 kat matri,cikgu2,ustaz2....

walaupun saya duduk dirumah...ujian dari Allah sentiasa ada....tak kira bila...
satu lagi perkara yang saya gelarkan ia "penyakit" ialah malas...yang selalu menyelubungi jiwa ini....malas....malas....malas....ermmmm.....macam mana nak mengubatinya...???

tapi bila duduk kat sekolah..rajin la juga..semua perkara saya lakukan...orang tak suruh pun saya buat....

jadi semua nikmat yang Allah bagi kenala guna dengan sebaik baiknya....nanti bila dah tertutup pintu....tak boleh nak buat apa dah...

sampai sini saja coretan saya buat kali ini.....
jumpa lagi.....

0 comment:

Translate

Terdapat ralat dalam alat ini
Dikuasakan oleh Blogger.
 
..::Little Mashitah::.. Blog Design by Ipietoon